charakteristika vzdělávacího programu "sluníčko"

 

 

 

 

 

 

 

 

Integrované bloky:

 

                             Podzimní sluníčko - Školičkový paprsek

                                                             Zahradní paprsek

                                                             Lesní paprsek

                                                             Dopravní paprsek

                                                             Zdravý paprsek

                               Zimní sluníčko -     Vánoční paprsek

                                                             Mrazivý paprsek

                                                             Šikulkový paprsek

                                                             Celodenní paprsek

                                                             Literární paprsek

                               Jarní sluníčko -      Zelený paprsek

                                                             Zvířátkový paprsek

                                                             Sváteční paprsek

                              Letní sluníčko -      Květinový paprsek

                                                             Všeználkový paprsek

                                                             Radostný paprsek

 

Vzdělávací cíle a záměry:

Mateřská škola se zaměřuje na environmentální výchovu, jejímž hlavním cílem je znovunabytí pocitu sounáležitosti s přírodou. Usilujeme o to, informacemi, inspirací a vlastním příkladem učit děti hodnotám a vzorcům chování, podle kterých budou postupně samy nacházet vlastní odpovědný přístup k životu, lidem i k životnímu prostředí a projevovat jej každodenním environmentálně šetrnějším jednáním. Vedeme děti k tomu, aby si přírodu zamilovaly a vážily si jí. Aby ji pozorovaly, ochraňovaly a také se z ní učily. Naším cílem je rozvíjet osobnost dítěte tak, že bude na elementární úrovni chápat a hodnotit vztahy mezi sebou a životním prostředím v blízkém okolí; chápat potřebu ochrany životního prostředí vůbec; získávat pozitivní postoje k ochraně a tvorbě životního prostředí. Environmentální výchova se průběžně prolíná celým školním vzdělávacím programem.

Formy a metody práce:

Spontánní a cílevědomé pozorování, dostatek přímých smyslových podnětů pro myšlenkové zpracování, experimenty, hodnocení jevů, obsah znalostí o životním prostředí z hlediska vštěpování, uchovávání a vybavování informací na logickém základě (rozpoznávání a definování jevů, analýz a příčin, deduktivní, induktivní a tvůrčí myšlení s cílem pozitivně ovlivňovat životní protředí).

Pro realizaci EVVO činností, pro objevování, bádání, pozorování i experimenty má mateřská škola ideální podmínky. Svým umístěním ma MŠ možnost využívat blízké přírodní prostředí (zahrada, les, rybník, potůček, louka, pole, park, zahrádky).